2010. március 11., csütörtök

Az Atacama sivatag es Viña del Mar

2009. január 20.-án utra keltünk Chile legészakibb városából - Aricából, ahol élünk, hogy felfedezzük "délt":)
Az utat egy hónaposra terveztük és úgy döntöttünk, hogy addig megyünk dél felé, amig az időnkből kitelik, de természetesen közben letérünk hol az Andok, hol az óceán felé, annak megfelelően, hogy hol van valami érdekes látnivaló:) egy mikrobusszal indultunk útnak, ami sokszor a szállásunkként is szolgált:)

Ezt az utat mindenképp csak nyáron érdemes megtenni, hisz minél délebbre megyünk, annál hidegebb lesz még igy nyáron is. A legutolsó pont ameddig lejutottunk, az Puerto Montt városa volt. Itt szállt inunkba a bátorságunk, ugyanis 11 fokos hideggel fogadott minket, mi pedig csak nyári ruhával készültünk az utra:)

Az ut első része az Atacama sivatagon vezetett keresztül, ami szerintem már önmagában is lenyűgöző. Hihetetlen a szin és formavilágának a változatossága. Persze abban egyhangú, hogy az élet legcsekélyebb jelét sem látod benne, hisz ez a föld legszárazabb sivataga, de igy is lenyűgöző...a zord hegyeken át a végeláthatatlan sikságokig itt mindent megtalálsz... A szinek a rőt különböző árnyalataitól elkezdve a sárgán, piroson, barnán át, egészen a zöldig terjednek...

Először Antofagastan álltunk meg pihenni(valamint, hogy két megfáradt sofőrünk- a Péter és a Chave - picit magáhoztérjen). Ide éjjel érkeztünk és ugy gondoltuk reggelig maradunk, hogy megnézhessük a város hires "portada"-ját, vagyis az óceánban álló kapu formáju sziklacsodát, de végül úgy döntöttünk visszafele nézzük meg. Itt a szállásunk igen "olcsó" volt, ugyanis már maga az ut is elég drága mulatság volt, igy ahol nem volt szállásunk, egész egyszerűen a mikrobuszt alakitottuk át ideiglenes szállodává és kihasználtuk a COPEC benzinkuthálózatot::) Megálltunk egy ilyen benzinkutnál és egyszerüen használtuk a kut létesitményeit:(zuhany, mosdók, wc:). Amugy ezek hihetetlenül kulturáltak, gyönyörűek és tiszták. El is neveztük, amikor ilyen kutaknál aludtunk éjszakánként, "HOTEL COPEC"-nek:)
Sokszor, mikor arról beszélgettünk, hogy ma éjjelre odaérünk-e valami ismerőshöz, valamennyien viccelődve azt mondtuk: ha nem is érünk el odáig, majd megszállunk a "HOTEL COPEC"-ben:)

A következő megállónk a család rokonainál volt. Itt végre tisztességesen lefürödtünk mindannyian, megpihentünk és megvacsoráztunk. Családlátogatás is volt és menedék a számunkra a házuk. Persze én azonnal kimentem a család egyik kislányával fürdés után megnézni az óceánpartot...a fenti képeket akkor készitettem....

Nem aludtunk náluk, csak megpihentünk és indultunk tovább Vina Del Mar-ba:)
Ez Chile legfelkapottabb üdülőhelye...amolyan a "luxus paradicsoma" itt.
Itt szerencsére a Péter jóvoltából(neki a rokonai éltek itt), normális szállásunk volt, igy két napot itt töltöttünk. Az első estén csak élveztük a "luxust":) Lefürödtünk, finomakat ettünk és élveztük a "civilizáció áldásait":)
Sokat aludtunk, de a második nap, végigjártuk Vina del Mar-t és Valparaisot és elmentünk egy cápa-étterembe is:) Az étterem előtt egy óriási műcápa volt felakasztva, jelezve ezzel, hogy ez egy tengeri étterem:) Az étel viszont felséges volt, mégha a Chave nem is tudta leforditani, miféle hal is az, amit eszünk:)
Aztán, hogy ki ne maradjunk semmiből, elmentünk egy hajókirándulásra is. Az időjárás sajnos nem igazán volt mondható szépnek, de ami tőlem tellett, megtettem:) Fényképeztem:)

Érdekes módon, a Péter testvére(akinek a háza a civilizáció áldásait nyujtotta ezen a két napon), meg volt róla győződve, hogy soha életünkben nem láttunk lovardát, mi több, lovat sem, ezért ragaszkodott ahhoz, hogy elmenjünk vele Vina del Mar lóversenypályájára és megnézzük a lovakat. Ezt nem kellett nekünk kétszer mondani: én is és a Chave lánya is imádja a lovakat és persze kihasználtuk a lehetőséget egy kis lovaglásra. Az első kép a mikrobuszunkról készült. felhivnám a figyelmet a hátulján diszelgő Hungary matricára:) Ahogy láttam az utunk folyamán, minden - anno Magyarországon élt családnak, egy autó akkor autó, ha rajta a H-betű, igy ez az első dolog amit föltesznek a kocsi hátuljára:) szerintem megható:)))

A kovetkezo kepen a Chave barátkozik az egyik lóval és végül az utolsón én élvezem a lovarda létesitményeit és lovagolok:) Amugy a Péter testvére őszintén meglepődött, mikor mondtam, hogy Magyarországon is van lovarda, sőt lóverseny is és van pár igen hires magyar versenyló. Szerintem meggyőződése volt eddig, hogy lovakat kizárólag Chilében tenyésztenek és a lóverseny intézménye is chilei találmány:))))

1. Szia Agi :-)
    Az Atacama sivatag tenyleg nagyon erdekes, en is tobb szaz kepet kattintgattam, mikor buszoztam San Pedro-ba es vissza. Nagyon tetszett! Meg is keresem ezeket es nosztalgiazok egyet :-)