2010. május 6., csütörtök

Földrengés-Arica

Tisztában vagyok vele, hogy Chile egy tűzgyűrűn fekszik, de ami sok az sok:)

Este tizkor erős földrengésünk volt, ismét egy 6.5-ös. Ez most más volt mint a multkori. Akkor föld alatti morajlással kezdődött, most nem lehetett hallani semmit. Eleinte csak a szokásos földmozgásnak tünt a maga rázkódásával és csattogásaival, de egy szempillantás alatt felerősödött...felugrottam az ágyból és ki akartam szaladni a lakásból, de nem tudtam. Egész egyszerűen olyan szinten mozogtak a falak, hogy nem tudtam kinyitni a szoba ajtaját! A leghihetetlenebb az volt, hogy markolászva a szobaajtó kilincsét, láttam amint az ajtó körül mozog a fal! Lepotyogott mindenhonnan minden - ezuttal 3 poharunk tört össze, a tv állvány, rajta a tv-vel egész egyszerüen eldőlt. Most van egy tévénk, aminek képe ugyan van(bár furcsa rányékok vannak rajta), hangja viszont nincs:)
A villany eleinte csak hunyorgott, aztán persze tök sötét lett.
Mikor vége lett, csak akkor tudtam kinyitni a szobaajtót és lerohanni(egy szál hálóingben). Mire leértem, már lent volt az egész ház gyerekestül, kutyástul és szállitódobozban trónoló macskástul:)
Nagyjából a lábamon nem tudtam megállni annyira reszkettem...de nemcsak én. Volt aki sirógörcsöt kapott és hárman próbálták nyugtatgatni. Halálra rémül az ember, de tényleg.
 
  A leghihetetlenebb a számomra az, hogy miképpen tudnak itt igy épitkezni. Aki egy ilyet átél azon döbben le a leginkább, hogy a rengés szó szerint dobálja a házat és a ház a legkisebb sérülés nélkül viseli el a rengést. Szó szerint mozognak, szinte hullámzanak körülötted a falak amikor ilyen erős földrengés van, de mikor vége, egy hajszálrepedést sem látsz a falakon. Tudom, hogy éppen az a lényege a földrengésbiztos épitkezésnek, hogy a ház gyakorlatilag rugalmas szerkezetű(a pesti házak kb halomra dőlnének egy ilyen szintű földrengéstől), és amikor reng a föld, az épületre ható erőt, a falak mozgása-kilengése ellensulyozza...de akkor is felfoghatatlan.
A mobilok már müködnek(ilyenkor mindenki mindekit hiv, hogy megbizonyosodjon: senkinek nem esett baja-engem is végighivott már az egész familia:), az áramot is visszakapcsolták. Vizünk szerencsére van.
Bár ezt a rengést is 6,5-ösnek minősitette a Chilei Szeizmológiai Intézet, de nekem erősebbnek tünt mint a multkori. Akkor pl nem borult föl a tv állvány:) Azért éreztük erősebbnek, mert közelebb volt a rengés epicentruma. A multkori 6,5-ösnek 100 km-re délre volt, a mostaninak 37 km-re északra. Vagyis sokkal közelebb volt mint a multkor.

  Az ex sógornőm mikor hivott, hogy megkérdezze hogy vagyok, vigyorgott mint a fakutya és kérdezte: mikor ideérkeztél két éve azt mondtad tudni szeretnéd milyen a földrengés..tetszett?:)))) Náluk sem történt semmi baj szerencsére. Amugy most ért haza és ő az autóban volt a földrengéskor. Azt hitte először, hogy egy mély gödörbe hajtott, amikor elkezdte dobálni az autót, de mikor lefékezett, látta, hogy a villanyoszlopok is dülöngélnek körülötte, akkor kapcsolt, hogy földrengés:) azt mondta egy pillanatra megijedt, hogy rádől az utra valamelyik villanyoszlop, de szerencsére nem:) Amugy itt a villanyoszlopok acélkábelekkel vannak két felől a földhöz rögzitve, pontosan ezért.

  Itt a netes hir: kb azt mondja, hogy Erős földrengés volt ma este 22.44 perckor. Arica, Parynacota és Taracapa régiót érintette. A 6,5-ös földrengés epicentruma Aricától 37 km-re északra volt. Nincs cunami riasztás.
A legtöbb ember az utcákra szaladt. A városban a közlekedési lámpák müködnek, a közszolgáltatások(áram, viz, gáz), nagyon gyorsan helyreálltak, bár néhány helyen az internetszolgáltatás akadozik. Anyagi kár nem keletkezett, sérültek nincsenek.

Ez ellen tiltakozással élek:) Igenis keletkezett anyagi kár:) Eltört 3 poharunk és tönkrement a tv-nk:)))
De amugy, kutya bajunk nem esett:)

A hajnali órákban pedig gyakorlatilag folyamatos utórengéseket kaptunk, szinte szünet nélkül vagy egy órán keresztül. Ezek közül a legerősebb 5,5-ös volt..






Fuerte sismo en Arica: 6,5 grados

categorias: Sociedad - Local
05-05-2010
Un fuerte sismo afectó a nuestra ciudad esta noche. El sismo afectó a las regiones de Arica y Parinacota y Tarapacá. Alcanzó los 6,5 grados y su epicentro fue a 37 kl al noreste de Arica. No hay alerta de tsunami.
Leído 1611 veces

En fuerte sismo afectó a nuestra ciudad esta noche.

El sismo afectó a las regiones de Arica y Parinacota y Tarapacá. Alcanzó los 6,5 grados según reportó la USGS y su epicentro fue a 37 kl al noreste de Arica.

El movimiento se sintió cerca de las 10.44 horas. El NOA descarta posibilidad de tsunami.

El corresponsal ciudadano de nuestro diario Héctor Espíndola, contó que hubo desprenidmientos menores de tierra y piedras del morro que calleron en la vereda y sector de la costanera.

Mientras que en el centro de la ciudad se acumuló mucha gente en las calles intentando tomar locomoción, indicanado además que no se registraron cortes de electricidad en la zona céntricas, y que los semáforos funcionaron con normalidad.

En tanto, los celulares presentaron un colapso durante pocos minutos tras el sismo, normalizandose en parte las llamadas. Servicios básicos como la electricidad se mantine cortado en varios sectores de la ciudad, como la zona de Saucache y Cabo Aroca, entre otros lugares, en tanto otros servicio como internet fallaron en algunos sectores de la ciudad.



Informe USGS

Localizado al sur de Perú

1 megjegyzés:

  1. Sziasztok Barátaim, Puskás Juditnak hívnak Budapestről, Magyarországról Szakmailag sebész orvos vagyok, 52 éves vagyok, kérem figyelmesen olvassa el a valós életem tanúságait, hogyan állítottam vissza egykori szerelmemet két napon belül gyertyák megosztása után. ima, jó szándékom van itt megosztani a jó hírt Tudd, hogy ez az információ segít valakinek, aki most olvassa, meggyógyítani a megtört szívet, és két napon belül helyreállítani az elveszett szerelem kapcsolatát. Lehet, hogy az én tartózkodásom is hasonló, már évek óta házas voltam Áronnal, a múlt hónapban szakított velem, mindent megtettem, hogy újra szeressen, de hiábavaló volt minden, amit tettem, szerettem volna, ha visszajön. mert volt két közös gyerekünk és annyira szeretem, hogy nem bírom nélküle, mindent megkérdeztem tőle, megígértem, de nem volt hajlandó. Elmagyaráztam a problémámat a munkatársamnak, ő a legjobb barátom, és azt tanácsolta, hogy vegyem fel a kapcsolatot a Drigbinovia Szerelmi varázslattal, ez az egyetlen, ami segíthet, de én az a fajta vagyok, aki soha nem hisz abban, hogy létezik szerelmi varázslat. működhet, nem volt más választásom, mint megpróbálni, küldtem egy üzenetet doctorigbinovia93@gmail.com Email és whatsapp +12162022709 és viber +12066713285. Drigbinovia azt mondta, segíthet visszaszerezni a férjemet, hogy ne aggódjak, hogy minden rendben lesz három munkanap előtt, gondosan követtem minden utasítását, hogy mit tegyek a házamban egy szerelmi varázslat ima közben. az éjszaka. Drigbinovia sugárzott egy varázslatrészletet a szerelemről, és meglepő módon , A második nap 05:00 körül volt. hogy bocsánatot kérjen tőlem, és azt mondta, hogy haza fog jönni, hogy hiányzik neki a családja, annyira izgatott volt, hogy visszafogadtam. Drigbinovia a legjobb módja annak, hogy megmentse a házasságát, csak meg kell próbálnia?

    VálaszTörlés